niedziela, 15 kwietnia 2012

Walt Whitman

Nigdy nie lubiłem poezji, jakoś do mnie nie trafiała ale ten oto poeta to zmienił. Jest to Walt Whitman. Byłem ostatnio ze znajomą na kawie i dostałem od niej jego tomik zatytuowany "Słyszę śpiew Ameryki" i jakoś tak mi się spodobał. Zamierzam doczytać resztę jego dzieł jeśli znajdę czas. Ten tomik kosztuje niecałe 10zł więc zachęcam do jego nabycia bo naprawdę warto. Wrzucam dwa jego króciutkie wiersze żeby was przekonać do zakupu:

" I zawsze ta myśl natrętna:
Że tym Boskim Okrętem, którym jest Świat, walcząc z Przestrzenią i Czasem,
Płyną pospołu wszystkie narody ziemi, płyną w tę samą podróż, do tego samego celu. "

" Nie cieszy mnie zwykła większość...
Muszę mieć miłość wszystkich mężczyzn i wszystkich kobiet,
A jeśli jest gdzieś, w jakimś kraju, ktoś, kto mi nie ufa, pojadę tam i go odszukam. "

Oczywiście rozumiem że niektórym może się nie podobać, to oczywiste, ale mam nadzieję że jednak ktoś się tym zainteresuje.

Jest jeszcze jedna sprawa mianowicie, dwie osoby przysłały mi maila z pytaniami - ciesze się że ktoś się bardziej interesuje tym co się dzieje jednak ja bardzo rzadko wchodzę na skrzynkę ale jednak wchodzę. Tak więc podam numer gg żeby Ci zainteresowani mieli łatwiejszy kontakt i nie przejmujcie się] że jestem na niewidocznym.
A co do notki o Holandii to już niedługo, nie powiem dokładnie kiedy.

GG: 37718449

12 komentarzy:

  1. Podoba mi się pierwszy wiersz - jest taki bardzo prawdziwy. Niby prosty, a dosadny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie interesuje sie na ogol poezja, ale 10 zl to nie tak duzo, a moze sie okazac, ze zapałam do niej miloscia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowałeś mnie tymi wierszami, ciekawa jestem tylko, czy w moim małym mieście znajdę twórczość tego Pana. :)

    A co do Twojej asertywności to bardzo dobrze, że negatywne zdanie innych jeszcze bardziej motywuje Cię do działania, ale nie każdy to potrafi. Mimo wszystko jednak możesz cieszyć się z tego, jak jest u Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię poezję, ale niestety rzadko po nią sięgam.

    Napisałabym, że różnej, ale to by było nieoryginalne. Więc ogólnie, to na co dzień słuchaj raczej zagranicznej i niszowej muzyki, ale nie stronię od muzyki bardziej popularnej np. takich zespołów jak Kings Of Leon, Florence The Machine, Coldplay, White Lies, Scorpions, Gans N' Roses, The Cure, The Cranberies, Jason Mraz, James Morrison. Słucham również tzw. hitów na topie i wokalistów powszechnie wziętych typu Rihanna, Nelly Furtado, Fergie, etc... A Ty czego słuchach zazwyczaj?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. P.s. Może kiedyś się odważę i zagadam na gg;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam odwagę koleżanki, która zdecydowała się na tak nietuzinkowy prezent jakim jest tomik poezji. Powszechnie wiadomo, że gusta są różne i nie w każde da się trafić, także ukłon w jej stronę, że jej się udało:)
    Zapraszam ponownie:)
    http://life-is-too-important.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. w liceum byłam fanką poezji, ale jakoś tak na studiach moja miłość osłabła jakoś :)
    bardzo fajnie tu u Ciebie, romantycznie ;d;d
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Może kiedyś kupię ten tomik:D
    Jak na razie sama próbuję układać jakieś wiersze i teksty piosenek, może kiedyś pochwalę się na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja za to poezje uwielbiam, zwlaszcza taka ktora mozna interpretowac na rozne sposoby i nie jest taka oczywista:)!

    OdpowiedzUsuń
  10. 10 zł to niewiele, więc może kupię :D
    dzięki za komentarz i ja również obserwuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie zbyt lubię czytać :X więc wstrzymam się

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi miło, również obserwuję, bo zainteresował mnie Twój blog :)

    OdpowiedzUsuń